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<日本語/English>【エム・シーシー食品株式会社×社会情報学部】学生たちがキッチンカーでカレーを販売しました。

2023/06/02

English below. 

 

エム・シーシー食品株式会社(以下MCC)と社会情報学部が共同で運営するキッチンカーで学生たちが5月30日から6月1日までカレーの販売に取り組みました。日替わりのメニューで様々なカレーを楽しむことができ、多くの学生たちでにぎわいました。

 

MCCは神戸市に拠点を置く食品会社で、「100時間かけたビーフカレー」で知られています。社会情報学科では2021年度より赤岡ゼミと平井ゼミがMCCと企業の認知度を高めることを目的とした共同研究を行っており、2022年度から「Z世代と企業の推し」をテーマにZ世代たちに企業を知ってもらう仕組みやSNSの活用方法などを提案。今回はこれらを実証するための試みとしてキッチンカープロジェクトを行いました。

 

ゼミの学生たちは提供するメニューや提供方法について事前にMCCと入念な話し合いを行い、当日は学生たちにチラシを渡すなどのPRや注文を伝えたり、番号札を渡したりと調理を除く様々な運営に携わりました。

 

このキッチンカープロジェクトに参加した社会情報学科3年の森 菜々美さんは「商品を広めるための企画や他のゼミ生と意見を擦り合わせることは大変勉強になりました。次回はもっと良い案を出せるようにしたいです」と話しました。赤岡仁之教授は「学生たちの日々成長していく姿を実感しました」、平井拓己准教授は「コロナ禍ではできなかった、実体験を通じて学ぶ活動ができて良かった」と話しています。

 

MCC Foods Corporation x Faculty of Social Informatics] Students Sold Curry in a Kitchen Car.

 

(MCC) and the Faculty of Social Informatics jointly operated a food truck in which students sold curry from May 30 to June 1. Students enjoyed a variety of daily special curries, which attracted a large crowd of students.

 

MCC is a food company based in Kobe City, known for its "100-hour beef curry.” In the Department of Social Informatics, the Akaoka and Hirai seminars have been conducting joint research with MCC since 2021 with the aim of raising awareness of the company. Starting last year, under the theme of "Generation Z and the promotion of companies," they have proposed mechanisms to let Generation Z know about companies and how to effectively use social media. The kitchen car project was conducted this time as an attempt to demonstrate these proposals.

 

On the day of the event, the students were involved in various operations, such as handing out flyers and other PR activities to the students, taking orders, and handing out number tags.

 

Nanami Mori, a third-year student in the Department of Social Informatics who participated in the kitchen car project, said, "I learned a lot from planning to promote the product and sharing opinions with other seminar students. I hope to be able to come up with a better idea next time.” Professor Hitoyuki Akaoka said, "It was evident, that the students were learning and prospering each and every day.” Followed by Associate Professor Takumi Hirai, "I am glad that we were able to learn through hands-on experience, which was not possible in the last few years.”

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