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経営学部の学生と株式会社ユタックスが共同開発したフェムテック商品のガードルが販売されています。

2023/11/01

English below. 

 

経営学部の学生10人と株式会社ユタックス(以下(株)ユタックス)が共同開発した、Z世代の女性たちが抱える下半身の悩みを解消するガードルが10月27日から楽天で販売されています。

 

経営学部は2021年から実践学習の一環で、兵庫県西脇市のレディースインナー製造で知られる(株)ユタックスとともに、(株)ユタックス独自の技術『針と糸を使わない接着技術』を活かしたフェムテック商品を企画・開発しています。

 

経営学部の高橋千枝子教授と学生10人はZ世代の女性が抱える下半身の悩みを解決しようと、2022年5月から2023年の2月まで約10カ月間かけてガードルの開発に取り組みました。学生たちは (株)ユタックスの工場を見学して製品に対する理解を深め、また、Z世代女性に向けてアンケートも実施。そこから得られた『若い女性たちは下半身の見え方に悩みを持ちながらも、ガードルの認知度・利用度が低い』ことに着目し、理想のガードル開発に絞り込みました。

 

試作品のガードルが出来上がるたびに学生が自らフィッティングをし、(株)ユタックスに改善点を伝え、商品に反映。また、Z世代の女性が興味を持つような商品名やプロモーション案なども提案しました。

さらに、商品化に向けてクラウドファンディングで支援者を募りました。82名の支援者から591,750円が集まり、今回の楽天での販売が決定。2月18日にららぽーと甲子園で行われた「武庫女スマイルフェス」でも商品を展示し、調査、企画、試作、販売までトータルに取り組みました。

 

出来上がった商品は100%シームレスの"らくちん×美尻"を叶える理想のガードル『Re:sou(りそう)』。縫い目がないシームレス製法で洗濯表示をプリントにするなどの工夫が施されています。従来の縫い目があるガードルよりもかゆみが起きにくく、肌触りや履き心地抜群の商品となりました。他にも、モールド加工でヒップトップを立体的に魅せたり、着圧で内ももを引き締めるなどの効果もあります。サイズはS・M・L・LL、色はブラック、ベージュ、ピンクの3色。

 

ガードル開発に参加した4年生の井上莉緒さんは「学問として学ぶことと、実践することには大きな違いがありました。ひとつの商品が世に出る困難と努力を体感でき、勉強になりました。多くの方に愛用していただけるのが楽しみです」と話しています。

 

カラダに沿う、あなたに寄り添う、理想のガードル『Re:sou(りそう)』は楽天で好評発売中!

購入はこちらから。

 

A series of undergarments jointly developed by 10 students of the School of Business Administration and Utax Co., Ltd.


The Faculty of Business Administration has been planning and developing FemTec products as part of Project Based Learning since 2021 with Utax Co., Ltd., a well-known manufacturer of ladies' undergarments in Nishiwaki City, Hyogo Prefecture, utilizing Utax's proprietary "needle and thread-free adhesive technology.

 Professor Chieko Takahashi of the School of Business Administration and 10 students spent about 10 months from May 2022 to February 2023 developing a girdle in an effort to solve the lower body concerns of Generation Z women. The students visited the Utax Co., Ltd.  factory to deepen their understanding of the product, and conducted a survey of Gen Z women. The students focused on the fact that "young women are concerned about the appearance of their lower bodies, but have low awareness and use of girdles," and narrowed their focus to the development of an ideal girdle.

Each time a prototype was produced, the students themselves conducted a fitting, communicated the areas for improvement to Utax Co., Ltd. and reflected the findings in the product. They also proposed product names and promotion plans that would attract the interest of Gen Z women.

The product was displayed at the "Muko-Jo Smile Fest" held at LaLaport Koshien on February 18, and the total process from research, planning, prototyping, to sales went from concept to completion.

 The finished product was "Re:sou," a 100% seamless girdle ideal for "comfortable and beautiful looking bottoms." The seamless girdle has no seams, and the washing label is printed on the girdle. It is less prone to itchiness than conventional girdles with seams, and has become a product with excellent texture and comfort. Other benefits include a molded, three-dimensional hip-top appeal and compression to tighten the inner thighs. It is available in sizes S, M, L, and LL, and in three colors: black, beige, and pink.

Rio Inoue, a fourth-year student who participated in the project development, said, "There was a big difference between learning about it as an academic subject and putting it into practice. I was able to experience the difficulty and effort involved in bringing a product to the market, and it was a great learning experience. I am looking forward to seeing many people using the product."

 

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