NEWS

<日本語/English> 経営学科福井ゼミのコラボレーション企画として、マリオンクレープをライブラリーカフェで販売。学生たちでにぎわっています。

2023/04/18

English below. 

 

日本で初めての紙巻クレープを発売し、クレープ食べ歩き文化のさきがけとなった原宿マリオンクレープが、4月17日より中央図書館1階のライブラリーカフェで1週間の期間限定で出店。多くの学生が立ち寄り、列を作りました。

関西でのマリオンクレープの知名度の向上と図書館のにぎわいづくりを目的に、経営学科の福井誠教授のゼミとコラボレーションし、企画が実現しました。

 

福井ゼミの3年生12人が参加。昨年11月にマリオンクレープ担当者がライブラリーカフェを見学し、出店を決定しました。2023年3月に、ゼミ生とマリオンクレープの担当者で打ち合わせを開始。事前告知の方法や武庫女の店舗ビジュアルなどを決定し、インスタグラムで情報発信を始めました。

 

4月17日から開始したライブラリーカフェの店舗では、ゼミ生以外の経営学科の学生も応援に加わり、販売を担当しています。生クリーム、イチゴやバナナなどの果物を入れた焼きたてのクレープが販売されています。

 

クレープを購入する行列に並んでいた学生からは「まさか大学で食べられるとは思っていなかったのでうれしい」などの声が聞かれました。

 

インスタグラムのフォローで無料引換券が当たる案内を行っていたゼミ生は、「実店舗の運営を学内で行えるのは貴重な経験です。女子大はターゲティングが明確で、マーケティング調査にはぴったりですね」と手ごたえを話していました。

 

販売期間は21日まで、10時30分~16時30分の間販売しています。

 

Marion Crepes are sold at the Library Cafe as a collaborative project of the Fukui Seminar of the Department of Business Administration. It is bustling with students.

 

Harajuku Marion Crepe, which pioneered the crepe-eating culture with the launch of Japan's first paper-wrapped crepe, opened a store for a limited period of one week at the Library Café on the first floor of the Central Library on main campus from April 17th. Many students stopped by and queued up to try the crepes.

 

The project was developed in collaboration with Professor Makoto Fukui's seminar at the Department of Business Administration, with the aim of increasing Marion Crepe's name recognition in the Kansai region and attracting more people to the library.

 

Twelve third-year students from the Fukui Seminar participated. In November of last year, Marion Crepe representatives visited the Library Café and decided to open a store. In March, seminar students and Marion Crepe representatives initiated meetings. They decided on a method for advance notice and a visual for the Mukojo store, and began disseminating information via Instagram.

 

A student in line to purchase a crepe commented, "I'm happy I was able to eat one at the university."

 

One student was seen giving away free vouchers in return for a follow on their Instagram account said, "It is a valuable experience to be able to operate a real store on campus. The women's university is perfect for marketing research because the targeting is quite clear," she said.

MUKOJO SNS

  • 武庫川女子大学 武庫川女子大学短期大学部のFacebook
  • 武庫川女子大学 武庫川女子大学短期大学部のtwitter
  • 武庫川女子大学 武庫川女子大学短期大学部のLINE
  • 武庫川女子大学 武庫川女子大学短期大学部のinstagram
  • 武庫川女子大学 武庫川女子大学短期大学部のyoutube
CLOSE