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社会情報学部の「プロジェクト演習入門」を受講した学生が、阪神電鉄の顧客満足度調査分析とロイヤルティ向上にむけた提案発表を行いました

2023/07/25

English below. 

 

社会情報学科情報メディア専攻1年生が7月11日、阪神電鉄の顧客満足度調査分析とロイヤルティ向上にむけた提案発表をメディアホールで行いました。

この発表は、実践学習「プロジェクト演習入門」を受講する140人の学生が、阪神電鉄からの課題「どうしたら顧客のロイヤルティを向上させることができるか」を解決するために4月から4クラスに別れて取り組んできた成果です。

学生たちは、阪神電鉄がこれまでに実施してきた顧客満足度調査の分析を行いました。さらに、自分たちが顧客の立場となって満足度調査に回答。それらのデータを比較検討した結果をもとに、SNSを使った施策やホームドアの設置、地域開発など様々な視点から、阪神電鉄のロイヤルティ向上にむけた施策提案を行いました。

発表を終えた学生は、「はじめてこのような調査や課題に取り組んだので、何もわからないままスタートしましたが、しっかりとデータの整理・分析・考察をしたうえで阪神電鉄に提案ができたので、達成感がありました」「調査の結果を考察したり、阪神電鉄の方の話を聞いて、私たち女子大生の当たり前と思っている感覚が世代などで異なっていることがわかり面白かったです」と話しています。
 

Students who took the Introduction to Project Exercise course at the Faculty of Social Informatics analyzed a customer satisfaction survey of Hanshin Electric Railway and presented their proposals for boosting customer loyalty.

 

On 11th of July, first-year students in the Information Media Major of the Department of Social Informatics analyzed a customer satisfaction survey of Hanshin Electric Railway and presented their proposals for raising the levels of customer loyalty in the Media Hall on Main Campus at Mukogawa Women’s University. .

The presentation was the result of the work of 140 students taking the Project Based Learning course 'Introduction to Project Practice', who have been working in four classes since April to solve a problem from Hanshin Electric Railway: 'How can we expand customer loyalty?

The students analyzed customer satisfaction surveys conducted by Hanshin Electric Railway to date. They also answered the satisfaction survey as if they were the customers themselves. Based on the results of their comparisons of these data, they proposed measures to improve Hanshin Electric Railway's loyalty from various perspectives, including measures using social media, installation of platform doors and community development.

A student who completed her presentation commented: “This was my first time working on this kind of survey and issue, so I started out not knowing what to expect, but I felt a sense of achievement because I was able to make a proposal to Hanshin Electric Railway after organizing, analyzing and considering the data thoroughly. It was interesting to learn that the senses that what students take for granted differ from generation to generation."

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